1 Kasım 2009 Pazar

GÜNEŞ BİZE AĞLAYACAK






İşte yine yalnız bir sabaha uyandık

Birazdan hüzün çıkınımızı alıp

Yollara düşeceğiz…



Ne birbirimizden ayrılacağız

Ne de bütünleşebileceğiz

Senin boyun endamın değişecek

Ben hep yerimde sayacağım…



Belki parkta oturacağız bir banka

Nerede olursak olalım

Yok ki geçmişe dair,

Tek bir güzel hatıra…



Ne diyorum biliyor musun?

Uzanalım şöyle güneye doğru

Belki bir sahil kasabası

Olmadı bir yayla…


Ev bark hiç önemli değil

İster kıl çadır olsun tepemizde

İster altımıza hasır serelim

Ama çam ormanı ve temiz hava

İşte bunlar olsun mutlaka…



Bir göl kenarı, çağlayan da olabilir

İçinde yüzsün ördekler balıklar

Sazlıklarda kuşlar, su içmeye inen

Ceylanlar, karacalar...


Çadırımızın önüne taşlardan örme bir ocak

Ocakta yanan ateşte demlenen çay

Haydi, durma getir fincanımızı

Doldur demlice bir çay

Gölgem değil misin, aynı fincandan içiver…


Gece düşünce üstümüze

Sırtüstü uzanıp, yıldızları seyredelim

İstersen dilek tut, bilirsin ben pek hazzetmem

Tuttuğum her dilek nasılsa hüsranla bitecek…


Arada bir de, iki laf edeceğimiz

Sıkı bir dostumuz olsun Sen ve ben,

O’na bir yüz çizdik

Sus, sakın söyleme biraz merak etsin…



Hey sana diyorum, uyan artık

Yeter bu kadar hayal âlemine daldığın

Birazdan gün ışıyacak

Sen arkada ben önde yine uyanacağız

Yapayalnız bir sabaha

Güneş bize ağlayacak…



Hatice Ak

Hiç yorum yok: